реклама
super.kg logo

Канадалык ишкана "Кумтөр" Кыргыз өлкөсүнө кандай шарттарда толук бериле турганын жарыялады

 

Канадалык Centerra Gold компаниясы "Кумтөр" кени боюнча талаш-тартыштарды чечүү боюнча Кыргыз бийлиги менен сүйлөшүүлөр болгонун ырастады. Ошондой эле расмий билдирүү жарыялап, бир катар шарттарды койду.

Канадалык компания төмөнкү шарттардын аткарылышын күтөт:

* Centerra Gold "Кыргызалтын" ишканасынын канадалык компаниядагы акциясынын болжол менен 26,1 пайызын алат. Андан кийин "Кыргызалтын" тарабынан берилген акцияларды жокко чыгарат;

* Кыргыз мамлекети канадалык компаниянын эки туунду ишканасы жана "Кумтөр" кени боюнча жоопкерчиликти толук өзүнө алат;

* Centerra Gold "Кыргызалтын" ишканасы 2021-жылы албаган үч дивиденддин таза суммасына барабар акчаны Кыргыз мамлекетине төлөп берет. Ошондой эле канадалык компания жана анын эки туунду ишканасынын ортосундагы балансты жөнгө салууга байланыштуу айрым башка финансылык компенсацияларды Кыргыз өлкөсүнө төлөйт;

* "Кыргызалтын" ишканасынан эки талапкер Centerra Gold`дун директорлор кеңешинин курамынан чыгуусу;

* Коюлган бардык талаптарды алып, соттук тиериштирүүлөрдү толук жана биротоло токтотуу.


Эске салсак, кечээ, 2-январда президент Садыр Жапаров "Кумтөр" кенине болгон иш сапарынын алкагында Кыргыз өлкөсү менен Centerra Gold компаниясы тынчтык келишимин талкуулоону аяктап жатканын билдирген. Президенттин айтымында, келишим "Кумтөр" ишканасын толугу менен Кыргыз мамлекетине өткөрүп берүү шартын камтыйт.


кошулду





 
Урматтуу колдонуучу! Эгер сизде коомчулуктун көңүлүн буруп, талкууну талап кылган жаңылыгыӊыз болсо биз менен бөлүшүӊүз.


 Рубрикадагы соңку кабарлар 

Рейтинг: Рейтинг 5 
Комментарийлер(35)
03.01.2022. 21:42 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
-12
МАСКАРАЧЫЛЫК!!!!!!!!!


ПОЗОР!!!!!!!!!!!!!!!!!!
03.01.2022. 21:45 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
538
Катталган:
07-02-2015
Соӊку аракети:
19-01-2022 20:00
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
кемпиримдин журогу
+24
Ушунун баарына Акаев күнөөлүү. Насирдин Исанов келишимге кол койбой койгону үчүн өлтүртұп коюшкан дешет.
03.01.2022. 21:46 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
-4
Кыргыз Республикасынын Окмоту (Министрлер Кабинети) колундагы Центерра Голд компаниясынын 26,1% акциясын Центеррага кайтарып бериши керек, плюс 3 дивиденттин акчасын алат, бул да жуздогон миллион долларды тузсо керек. Кыргыз Республикасы Центерра компаниясына койгон бардык доо-арыздардан, анын ичинде 4 миллиард долларлык доодон да баш тартуусу керек, бардык соттук териштируулорго чекит коюлушу керек. Ошондо гана Центерра Голд Кумтор кенин Кыргызстанга кайтармакчы.
03.01.2022. 22:23 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
278
Катталган:
18-07-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 14:20
Жынысы:
Белгисиз
+12
Antiradikal10,Бул эми Центерранын койгон шарттарыда,күтө туралычы кандай жооп берет экен,эгер ушуга макул болсо анда пипец,
03.01.2022. 21:51 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
+1
Кумторду кайтарып алдык деген эки Жапаровдун (Садыр Жапаров жана Акылбек Жапаров) калпы чыктыбы? Сууну сатпадым деп кийин казактарга сууну сатканы билинип калгандай.......

Кумторду ушунчалык маскарачылык менен кайтарып алабы?! Позор!!!!!!!!!

4 миллиард доллар эмес, кеминде 20 миллиард доллар доо коюп аягына чейин соттошуу керек эле.....

Коросунор го, Жапаров маскарачылык шартты кабыл алат, анча мынча корректировкасы менен...........


ПОЗОР
Antiradikal10 түзөттү 2022-01-03 21:54:20
04.01.2022. 09:31 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
23-10-2020
Соӊку аракети:
19-01-2022 20:09
Жынысы:
Белгисиз
+3
Antiradikal10,туура айтыпсын тууган
04.01.2022. 11:32 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
228
Катталган:
11-12-2016
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:47
Жынысы:
Белгисиз
+2
Antiradikal10,Байкуш талант бар тааныш жок ак үйгө жетпей эле жүрөт окшойсун согуштан сүйлөсө окоптон чыгып кайсы жанылыкка кирип окуба сенин сасыган коменттерин даже тууланына да нараазы болсон керек.бекерчи окшойсун кечке комент. Жазганына караганда
03.01.2022. 21:54 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
-1
Кумтор кени боюнча бир эле Акаев эмес, баары куноолуу!!! Бакиев да, Отунбаева да, Атамбаев да, Жээнбеков да, Жапаров да куноолуу!!!

Элди журтту ойлогон адам бийликтеги биринчи кундордо эле Кумторду улутташтырып, Центерра менен аягына чейин соттошуп миллиарддарды толотууго жетишмек... Муну эч бири кылбады. Жапаров дагы... 4 миллиарддык доо кагазда эле калыптыр да.........
04.01.2022. 11:38 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
228
Катталган:
11-12-2016
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:47
Жынысы:
Белгисиз
-2
Antiradikal10,минус бас жазгандарыма
03.01.2022. 21:55 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
538
Катталган:
07-02-2015
Соӊку аракети:
19-01-2022 20:00
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
кемпиримдин журогу
+9
Артык кылам деп тыртык кылды окшойт. Аттиң....
03.01.2022. 22:00 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
-2
Акаевди урмат-сый менен тосуп алып кайра урмат сый менен узатып журо берсин Жапаров!!!

Кумтор боюнча Абсамат Масалиев, Дооронбек Садырбаев ж.б. журогу кыргыз деп соккон агаларыбыз какшап кала беришкен.

Эгер Жапаровдун ордуна мен болсом Акаевден баштап Жээнбековго чейин эле эмес, Центерранын пайдасына добуш баскан ар бир депутат, ар бир министр, Окмот башчы, Кыргыз олкосунун кызыкчылынына каршы иш алып баргандын баарын каматмакмын. Баарын.
03.01.2022. 22:04 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
-5
Мына ошолорду Жапаров, Ташиевке окшоп башынан сылап, уй камагына чыгарып, артынан актап жибербей, мына ошолордун оздору, уй-було мучолору, уул-кыздары, жакын туугандарына чейин бут мулкторун конфискация кылдырмакмын ийнесине чейин. 30-жж. НКВД кызматкерлери сыяктууларды коюп тышта каткан ар бир долларына чейин айттырып олкого алдырмакмын. Акыры аягында Акаев, Бакиевди баш кылып 10-20 чактысын Кумтордогу уулуу калдыкка чоктуруп жибермекмин........

03.01.2022. 22:04 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
-5
Элге-журтка чыккынчылык кылгандардын жазасы ушундай болуу керек.........
03.01.2022. 22:12 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
-1
Кумтор иши боюнча 30 жылдагы бардык президенттер, Камеко/Центерра Голддун пайдасына добуш берген/ иш алып барган ар бир депутат, ар бир министр, Кыргызалтын жетекчилери, Центерранын директорлор кенешинлеги олкобуздун окулдору, тоо-кен тармагы, экология боюнча жетекчилер, айтор Кумтор боюнча Кыргыз Республикасына олуттуу зыян алып келгендердин БААРЫН Кумтордогу уулуу калдыкка чоктуруп салуу керек, бут мулктору, тыштагы каткан баалуулуктарын алдыргандан кийин.
03.01.2022. 22:21 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
366
Катталган:
11-08-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 10:52
Жынысы:
Белгисиз
-2
Antiradikal10,ушинтип жазганына караганда, президентке отпой калган бироосунда, кечке ушул жерден Жапаровту жамандайсын
03.01.2022. 22:21 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
0
Катталган:
29-10-2016
Соӊку аракети:
19-01-2022 20:01
Жынысы:
Белгисиз
+8
Анти радикал 10 жаш кезинде ата энеңден өтө нааразы болуп чоңойгонун бүт Кыргызстанга билдирип атасың. Тынч эле аягына чейин кут да резултатын. Бул сентеранын талабы Кыргызстан Али макул боло электа бул шартка.
04.01.2022. 14:31 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
170
Катталган:
01-02-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 22:03
Жынысы:
Белгисиз
+2
Munarbek1988, не переходи на личность. При чём тут родители Антирадикала10 ?! Если не умеешь конструктивно дискутировать, то лучше помолчи.
03.01.2022. 22:21 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
247
Катталган:
12-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 20:49
Жынысы:
Белгисиз
-11
Кумоторду кыргыз алганбыз мен акыйкатты аайтам бирок булардагы жон койбой ар нерсе кыла берет анысы ишке ашпайт кумтор кыргыздыкы Жана ала албаган болгон учурда деле анда кыйынын чыгып алып Бер башка жол жок алыш керек ошол бутту .
Fernando_Torres түзөттү 2022-01-03 22:23:00
03.01.2022. 23:30 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
0
Катталган:
22-03-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 20:43
Жынысы:
Белгисиз
+11
Центера жондон жон ме деп ишкананы кармата коет деп эч ким куткон эмес,биздин бирден бир илинчеек экологиялык тема.Ушул притензиянын аркасы менен эл аралык соттордо утушка шанс бар.Бирок Центера убакытты атайлап созуп кийин бул экологияга келтирген зыян кыргыз алтын ишканасы иштеткенден келип чыкты деп чыкпаса болду.
04.01.2022. 00:03 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
260
Катталган:
11-01-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 13:37
Жынысы:
Белгисиз
+9
Кумтор 100% Кыргызстанга отту деген дакансалар бир нерсе дегиле, дагы бир жолу уят болгону калдынар. Канада онойлук менен бербейт алар дуйнолук сотто да утат.
04.01.2022. 09:32 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
193
Катталган:
10-07-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:15
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
moscou
+8
bond02, Эн туура айттын! Ж айта берет кайта беретен. Жалганы чыкты. Уят! Ушундай жол менен откозуп алса. Монголия качан кууп чыккан. Мындай алдамчыларды.
04.01.2022. 00:11 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
+13
Байкуш дакансалар...... Мин жолу минус баскан менен Жапаровго жардамынар тийбейт. Минус кобойуп кетти деп Центерра Голд талаптарын озгорто койбойт..... )))

Туура, бул болгону Центерра Голддун талабы. Бир канча айдан бери Центерра Голд менен Кыргыз Окмоту ортосунда суйлошуу, соодалашуу журуп жатат. Бирок соодалашуу Центерранын пайдасына журуп жаткандай. Болбосо ушунчалык маскара талаптарды койбогон болоор эле.
04.01.2022. 00:13 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
+10
Эгер суйлошуулордон майнап чыкпаса, суйлошуулорго чекит коюп 4 миллиард доо менен соттук иштерди улантуу керек эле. Вообще то 4 миллиард долларлык доону 20 миллиард долларга которуу туура чечим болмок. Анан аягына чейин соттошуу керек эле.

Эгер Кыргызстан бул талаптарга макул болчу болсо, Жапаровдун бетине жабылган коо болот жууса кеткис.
Antiradikal10 түзөттү 2022-01-04 00:14:34
04.01.2022. 00:23 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
+9
Кыргызстандын Кумтордогу улушу башта 70% болчу. Бирок саткын бийлик, акмак президенттердин айынан олко улушу алгач 33%ке, кийин 26%ке чейин тушуп кеткен. Мына ошонун айынан эле Кыргызстан 10-15 миллиард доллар кирешеден кол жууган. Плюс 10-15 миллиард долларга экологиялык доо койсок болот, уулуу калдыктар, талкаланган монгулор боюнча. Ошондо баары болуп 20-30 миллиард доллар доо койсок болот.

04.01.2022. 09:37 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
193
Катталган:
10-07-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:15
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
moscou
+9
Antiradikal10,Сиздин сарасеп салып берген бааныз. Эн туура! Докансалар керек болсо. Ана башчысы Ж нын жалганы чыкты. Канада жонокой мамлекет эмес. Дуйнодогу эн ийри тымызын саясаттын жургузгон Улуу Англиянын карамагындаагы мамлекет. Англия Кыргыз мамлекетиндегиндей андан чон мамлекетерди Оз карамагына алып. Башкарып. Коз карансыздыгын берген. Кыргыздын башында. Ж турганда. Алар жон эле. Оюн кылат.
bosmos77777 түзөттү 2022-01-04 09:38:47
04.01.2022. 00:27 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
841
Катталган:
15-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 03:23
Жынысы:
Белгисиз
+8
Бирок амалдуу каналалыктар ушунча жылдан бери тапкан пайда-кирешелерин жашырып жетишкен корунот. Центерранын акциялары 1,5 миллиад долларды тузот бугун болжолдуу. Ал эми калган кирешеленин кайда каткан?

Эгер бийлик Кумторду ала турган болсо, кеминде 10 миллиард доллар кустуруш керек Центерра Голдду. Болбосо маскара келишим тарыхта калат............
04.01.2022. 00:28 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
557
Катталган:
11-10-2013
Соӊку аракети:
19-01-2022 19:51
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Аксы
+13
Энебизди Учкоргондон коргозот окшойт го бу Центерранар(((
Адырандап "алдык,толук отту" дегендер не эле тантырап журдунор эле буга чейин???Жооп бергилечи,неге элди алдап журдунор.Бир айылды алдасанар да мейли эле.Бут Кыргызстанды,озунорду кошуп алдап журупсунор го корсо акмактар.
04.01.2022. 07:27 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
549
Катталган:
31-08-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:03
Жынысы:
Белгисиз
-8
Эми Антирадикал ичип кетпесе болду
04.01.2022. 10:52 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
193
Катталган:
10-07-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:15
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
moscou
+7
Baatirbek81, Билимсиз докансалар. Карангылар. ССС кыйкыргандан башканы билбейсинер. Олкону сазга тыгып. Оздору кымбат кийимдерде кийинип,уурдап жээп, дем алып жургону менен ишинер жок. Бир окуугулачы карангылыктан аарылгылачы. Откондо айткан откозуп алдым деп. Эми Канада шарт койду деп жатат. Канаданын оюну эми башталат. Бул жерде Озунун, досунун, Болтуруктун оюну бар. Калган бул нерсеге куноолуулор ойноп журот. Олкодо камалган аты бар. Мамлекетке аз акча тогуп.
04.01.2022. 11:01 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
549
Катталган:
31-08-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:03
Жынысы:
Белгисиз
-3
bosmos77777,сен өзүң караңгыга кептелип калган шордуу окшойсуң!
Кумтөрдү өзүбүзгө өткөрүп алган күндө деле кантип иштетип кетмек эле?
Же силерге ойунчук көрүнүп жатабы?
Казып иштетип берген акысын бериш керекда.
04.01.2022. 09:34 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
23-10-2020
Соӊку аракети:
19-01-2022 20:09
Жынысы:
Белгисиз
+11
Позор позор озунун жеринде шарт койдурган ото уйат акылга сыйбаган иш
04.01.2022. 09:41 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
193
Катталган:
10-07-2017
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:15
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
moscou
+8
erkegenje, Билимсиз докансаларга айла жок. Бироосу кымбат кийим кийип. Лыжа тээбип барып. Ала койом деген окшойт. Канада даагы коп иш корсотот. Акыл эси менен иш жургузбосо. Болтурук дегени. Канаданын жараны. Ал Ж кондурот.Уурдаап аткандыр.
04.01.2022. 11:11 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
86
Катталган:
19-10-2021
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:13
Жынысы:
Белгисиз
+7
100% өттү бүттү деп дердеңдеп атты эле кана өткөнү концерт алдыда экенго эки Жапаров ээрчишип алдай берет экенда
04.01.2022. 22:30 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
66
Катталган:
11-04-2018
Соӊку аракети:
04-01-2022 22:30
Жынысы:
Белгисиз
+1
Вай биляяяярд, Антиракидал чарчабаган, зерикпеген, таанышы жок саясатчы экенсинда.
04.01.2022. 23:58 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
172
Катталган:
22-01-2019
Соӊку аракети:
19-01-2022 21:39
Жынысы:
Белгисиз
+1
Антирадикал канча жаштасыз сыр болбосо?
1