super.kg logo

Клинтон, Меркель, Обама, Трамп... Дагы кимдер Сауд Арабияга барганда хиджаб кийүүдөн баш тартышкан? (фото)

 

Кыргыз өлкөсүнүн финансы министри Бактыгүл Жээнбаеванын Сауд Арабиядагы расмий сапарга хиджаб кийип барганы социалдык тармактарда талкууга түштү. Буга байланыштуу ушул сыяктуу окуяларды иргеп чыгып, аны сиздерге сунуштайбыз.

Хиллари Клинтон
АКШнын Мамлекеттик катчысы болуп турган кезде 2010-жылы жана 2012-жылы Сауд Арабияга расмий сапар менен барганда, дресс-кодго ылайык кийинүүдөн баш тарткан.





Тереза Мэй Улуу Британиянын премьер-министри болуп турган учурда 2017-жылы Сауд Арабияга болгон расмий иш сапарында башына жоолук салбай барган.



Мэйдин сапарына удаа эле Германиянын канцлери Ангела Меркель Сауд Арабияга барган. Меркель эле эмес, расмий делегация менен кошо барган журналисттер да дресс-код талап кылган хиджабдан баш тартышкан.

Меркелдин сапарына чейин Германиянын коргоо министри болуп турган Урсула фон дер Ляйен 2016-жылы Сауд Арабияга барган иш сапарында хиджаб кийүүгө макул болгон эмес. "Аялдарды кайсы бир кийимди кийүүгө мажбурлоо мага жакпайт" деген ал.

АКШнын ханайымдары да Сауд Арабиянын дресс-кодун жактырбагандардын катарында. Мишель Обама 2015-жылы, ал эми Мелания Трамп 2017-жылы аталган өлкөгө барган сапарында денесин дээрлик жапкан кийим кийишкени менен башына жоолук салынышкан эмес.





Мишель Обама жогорудагы окуяда катуу сынга алынган. Себеби ага чейин Индонезияга барган сапарында калкынын басымдуу бөлүгү мусулмандар болгон жергиликтүү салтка ылайык башына жоолук салынган.

Сауд Арабияга дресс-кодго ылайык кийинип баргандар да бар. 1979-жылы Улуу Британиянын ханышасы Елизавета II, 2013-жылы Улуу Британиянын ханзаадасы Чарльздын жубайы Камилла талапка так жооп бербесе да, ага жакын кийинип барууга аракет жасашкан.





Орусиянын Федерация Кеңешинин төрайымы Валентина Матвиенко 2017-жылы Сауд Арабияга барган сапарында узун көйнөк да кийип, жоолук да салынган. Ал өз чечимин "бул - дипломатиялык маданият жана башка өлкөнүн салт-санаасын, диний өзгөчөлүгүн сыйлоо" деп түшүндүргөн.

Маалымат үчүн: Сауд Арабиянын аймагынан өткөн 12 жаштан улуу бардык кыз-келиндер узун жана кенен көйнөк кийүүгө, чачты толугу менен жапкан жоолук салынууга милдеттүү. Бардык аялзаты дегенде бул талап анын жарандыгы жана тутунган динине да көз карандысыз каралган. Узун көйнөктү абайя деп коюшат, ал кыздын бутунун кызыл ашык томугуна чейин, колунун билегине дейре жапкан, моюн тегереги да жабык болуп тигилет.



Финансы министринин Сауд Арабиясына хиджабчан барганынын себеби айтылды

Автор: Кызжибек Раимова
Оператор: Элчибек Кыштообаев
 
 Рубрикадагы соңку кабарлар 

Урматтуу колдонуучу! Эгер сизде коомчулуктун көңүлүн буруп, талкууну талап кылган жаңылыгыӊыз болсо биз менен бөлүшүӊүз.
Рейтинг: Рейтинг 0 
Комментарийлер(35)
17.12.2019. 14:41 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
202
Катталган:
19-08-2018
Соӊку аракети:
26-02-2020 12:14
Жынысы:
Белгисиз
-19
Албетте эн туура кылышкан. Кыргыздар арабтардын салтуу хиджабын кийууго милдеттуу эмеспиз. Ашкере динчил болуунун пайдасы жок. Соке арабтардын салтын бул жака ташыбасын. Азыр ислам академиясын курушат имиш. Ушундан коро техникалык илимий академия курса болбойт беле. Дегеле диний академияларды куруу менен эч качан алдыга жылбайбыз. Молдонун сөзүн уксак, өлгөндөн кийин гана жыргайт экенбиз. Өлгөндөн кийин кимге керегибиз бар. Соке терен ойлончу. Анык чала молдо Соке окшойт.
Kairat1996 түзөттү 2019-12-17 14:48:23
17.12.2019. 14:59 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
51
Катталган:
07-06-2019
Соӊку аракети:
26-02-2020 06:24
Жынысы:
Белгисиз
+12
Kairat1996,олгонундо коросун кимге керек екеин
17.12.2019. 15:39 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
102
Катталган:
12-11-2019
Соӊку аракети:
26-02-2020 05:32
Жынысы:
Белгисиз
+14
Kairat1996, Тиги Валентина деген орус апаң кийиптирго этиканы сыйлап?)) Ага эмне дейсиң? Теңирчилер орустарды катуу сүйөсүңөрго))).
17.12.2019. 20:25 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
02-09-2019
Соӊку аракети:
18-12-2019 19:34
Жынысы:
Белгисиз
-5
Store, кощунду чон аччы, эмне, хиджап кийип барыптырбы?!!
Биздин м*****р да башына жоолук салып барса болот го, адамга окшоп... Каяктагы хиджапты кийбей!!!
17.12.2019. 16:31 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
596
Катталган:
09-04-2019
Соӊку аракети:
26-02-2020 12:12
Жынысы:
Белгисиз
+10
Kairat1996,себеби алардын дини мусулман эмес. Биз Ислам динин кабыл алган олко болуп эсептелебиз.
17.12.2019. 20:20 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
311
Катталган:
28-09-2011
Соӊку аракети:
25-02-2020 02:23
Жынысы:
Белгисиз
+4
Absamat-90,биз светский олкобуз ислам динин олкобуздун 70%ашыгы тутунушат. Калгандары християн будда и.т.д биз ислам мамлекети эмесбиз. Кичине туура жазсан. Бизде эч еим эч кимди мажбурлабайт Алладан коркон адам абиирин озу эле жабат. Кайсыл жерге барсан ошол элдин ырын ырда дегендей мине болуптур хиджап кийсе. Ал жакта кишилерида оронуп отурса не удобно болгондур. Мусулманбызго акыры. Тим эле чарылдайсынарда. Супер инфода чиркейден пил жасабасанар
17.12.2019. 20:28 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
02-09-2019
Соӊку аракети:
18-12-2019 19:34
Жынысы:
Белгисиз
-2
Absamat-90, маалымат катары айтып коеюн, эгер тушунугун жетпесе... Кыргызстан ислам олкосу эмес. Кыргызстан светтик олко, диний чектоо жок. Кыргызстанда ар кайсы дин окулдору жашайт жана мыйзам боюнча кайсы бир дин башка динден жогору коюлбайт!!!
17.12.2019. 16:34 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
176
Катталган:
01-03-2019
Соӊку аракети:
26-02-2020 12:20
Жынысы:
Белгисиз
+8
Kairat1996, ылайым намаз окуп калсан экен, ылайым сен да ушул жака барып калсан экен
17.12.2019. 16:34 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
435
Катталган:
19-06-2018
Соӊку аракети:
08-01-2020 15:29
Жынысы:
Белгисиз
+11
Kairat1996,Этек жеңин жаап, араб эркектердин кумарын козгобой койгон кыргыз аялын ушунча кордойбузбу! Салтты билбесен былжыраба!
17.12.2019. 20:29 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
02-09-2019
Соӊку аракети:
18-12-2019 19:34
Жынысы:
Белгисиз
-4
Bektur2011, кайсы салтты айтып жатасын?!!

Кайсы салтыбызда арабдын хиджабын кийгиле деп айтылган?!!
18.12.2019. 04:05 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
26
Катталган:
19-10-2019
Соӊку аракети:
26-02-2020 12:06
Жынысы:
Белгисиз
+5
Losw, озун чечинип алып журо бер. Туптуура кылды биздин министр ал жактын талабына жооп бергендей кийинип.
18.12.2019. 12:18 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
89
Катталган:
07-01-2012
Соӊку аракети:
25-02-2020 02:38
Жынысы:
Белгисиз
0
Kairat1996,тилди сакта тууганым ыйманыңды жаңылап ал
17.12.2019. 14:50 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
162
Катталган:
04-01-2018
Соӊку аракети:
25-02-2020 21:22
Жынысы:
Белгисиз
-15
Арабтардын салтын туурайбыз деп аңга кирип кетпейли. Хиджаб - аял кишинин эркин жашоосун чектеген кийим. Молдолор кыргыз жаштарын өлүм менен коркутумуш болуп, арабтардын кийимине, салтына ороп жатышат.
iryi1 түзөттү 2019-12-17 14:54:29
17.12.2019. 16:13 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
83
Катталган:
08-03-2015
Соӊку аракети:
22-12-2019 21:36
Жынысы:
Белгисиз
+14
iryi1, американы туурайбыз деп не болдуңар музейде, чечинип жылаңач калдыңар го..


17.12.2019. 15:17 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
6
Катталган:
22-10-2017
Соӊку аракети:
25-02-2020 21:31
Жынысы:
Белгисиз
-12
Арабтардын салтуу диний ырым жырымдарын ээрчип бейишке кирбейбиз. Чала молдо эл бузат.
17.12.2019. 16:14 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
83
Катталган:
08-03-2015
Соӊку аракети:
22-12-2019 21:36
Жынысы:
Белгисиз
+8
Mirlan27011987, сен каалаганыңды ээрчип кир, сени эч ким зордуктаган жок)))
17.12.2019. 15:20 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
555
Катталган:
12-03-2017
Соӊку аракети:
26-02-2020 16:30
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Чындык жашаган жер.
+11
Ит экенсинер го динсиздер хиджаб менен кыздын эрки чектелип калабы,кастьюм шым кийгендер,чачын шайтандай жайып,тошун ачып,жамбашын томпойтуп жургондор 30 жылдан бери олкону онуктурдубу кайра артка кеттик жылдан жылга акыбал начар.
17.12.2019. 15:23 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
6
Катталган:
22-10-2017
Соӊку аракети:
25-02-2020 21:31
Жынысы:
Белгисиз
-7
Kyrgyz_bloger,
Арабтардын Хиджабын кийген кыргыз кыздарын тигил дуйнодо бейиш кутуп жатыптырбы? Ээээй койчу эй арабтар менен биздин сакалчан молдолордун калп жомогун бизге айтпай.
Mirlan27011987 түзөттү 2019-12-17 15:25:28
17.12.2019. 15:29 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
555
Катталган:
12-03-2017
Соӊку аракети:
26-02-2020 16:30
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Чындык жашаган жер.
+5
Mirlan27011987,бейиш кутобу кутпойбу силердин кандай чатагынар бар,ар ким озунун жашоосун ойлосун да,алар да озунун билгенин кылып жатат,алардын кийими коомго зыян бербегенден кийин,силердин бир жеринди сайгылабагандан кийин эмне кереги бар киришип,силер дагы озунордун дининер м.н акыретинирди ойлогула озунордун арабанарды тарткыла да.
17.12.2019. 20:31 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
02-09-2019
Соӊку аракети:
18-12-2019 19:34
Жынысы:
Белгисиз
-2
Kyrgyz_bloger, ушул созду айткан сон ойлон. Сенин башкалар менен чатагын канча?!!
17.12.2019. 15:40 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
102
Катталган:
12-11-2019
Соӊку аракети:
26-02-2020 05:32
Жынысы:
Белгисиз
+4
Mirlan27011987, Тигил дүйнөдө албетте мусулмандарды күтөт, теңирчилерди эмес.
17.12.2019. 20:31 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
02-09-2019
Соӊку аракети:
18-12-2019 19:34
Жынысы:
Белгисиз
-1
Store, сен тиги дуйнону коруп келдинби эмне?!!
17.12.2019. 16:16 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
1
Катталган:
15-11-2019
Соӊку аракети:
26-02-2020 00:01
Жынысы:
Белгисиз
+6
Mirlan27011987,сенин жомогуна ишенелиби анда? Тенирчи болуп же аны кыйратпайсынар. Дининерге ылайык болуп олгондо аялынарды да тируулой жанынарга комдургуло анда биротоло. Силердин Динде так ушундай. Силер ошондой жашай бергиле. Биз Ислам Дини мн эн сонун эле жашап жатабыз. Силерге окшоп корунгон жерге тыгыла калбай. Айта берсе соз коп. Так что озундун арабанды тарт.
Gabiku түзөттү 2019-12-17 16:17:49
17.12.2019. 16:33 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
624
Катталган:
27-11-2018
Соӊку аракети:
26-02-2020 17:05
Жынысы:
Белгисиз
+7
Бирөөнүн укугун чектөөгө эч кимдин акысы жок. Жээнбаева өзү кааласа кийип алды анын эмнеси бар?
17.12.2019. 17:05 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
9
Катталган:
16-11-2019
Соӊку аракети:
09-02-2020 17:04
Жынысы:
Белгисиз
+3
Эмнеле баары олтуруп алып сынчы болуп кеткен,ошо сынагандар иштегиле ,аялынарды иштетпей бак,жон койсон эшек деле анкылдайт,алардай болбогула,анан эмне музейдегиге окшоп жыланач барсынбы,чон аял албетте жабык кийингени жакшы
17.12.2019. 17:30 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
296
Катталган:
04-12-2018
Соӊку аракети:
26-02-2020 15:13
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Москва
+1
Жамынып барган аялдар чынында маданияттуу аялдар. Елизавета, Камилла,Валентино Матвиенко немец канцлерине караганда дуйнодо кадыры бир топ жогору турат.
17.12.2019. 20:06 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
147
Катталган:
11-08-2014
Соӊку аракети:
24-02-2020 17:44
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Кереметтуу Кок-Арт ороону.
0
Туугандар бириң арпчыл экинчиң европачыл болуп бөлүнбөй эле койгулачы! Ар бир элдин өзүнүн салт санаасын бар ошого жараша иш жүргүзөт акылдуу адам
17.12.2019. 20:48 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
335
Катталган:
07-09-2016
Соӊку аракети:
26-02-2020 01:48
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Ош
+1
Бүт эле Теңирчилерго, динге асылбай эле сүйлөй бергиле Арстан Алайдын окуучулары.
18.12.2019. 05:46 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
02-09-2019
Соӊку аракети:
18-12-2019 19:34
Жынысы:
Белгисиз
0
Firdaus-Muslim,

Чубактын манкурттарын сындагандардын баарын Арстан Алайга жабыштыруу, ошол манкурттугунардын далили
17.12.2019. 20:58 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
10
Катталган:
12-08-2015
Соӊку аракети:
18-12-2019 20:56
Жынысы:
Белгисиз
0
динсиздер оз каалагандай эле кийип барат.Биз мусулман калкыбыз динибиз бир салттарыбызда окшошуп кетет.Динден кабары жок болсо дагы ошол олконун маданиятын сыйлоо керекго.Мф молодец Аял экен.
17.12.2019. 23:44 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
44
Катталган:
06-12-2019
Соӊку аракети:
02-02-2020 20:02
Жынысы:
Белгисиз
+1
Ой эмне мынча проблема кылгансынар. Авратын жапса жапкандыр. Былкылдаган сандарын корсотуп, тырсыйган чапташкан шымдарды кийип, тамеки тартып пиво ичип эле олтурбайбы бишкектин кыздары. Аларды эч ким обсуждать этпейт. Министрдин деле башы бардыр кандай кийинип барганды билеттир. Эмне болгон кундо да мусулман ыз кыргыз элим. Светтик олко болгонубуз менен биз илгертен ислам динин карманып мусулман болуп келе жатабыз. Бул корунушко негатив жазуунун кереги жок.
18.12.2019. 05:49 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
54
Катталган:
02-09-2019
Соӊку аракети:
18-12-2019 19:34
Жынысы:
Белгисиз
0
Eliza-Arapbaeva, Биринчиден илгертен кырныз эли мусулман болгон эмес, бул бир. Кыргыз эли мусулман болгонуна мин жыл да боло элек...

Экинчиден министрдин башы болсо жоолук салып алмак башына!!!
18.12.2019. 09:21 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
300
Катталган:
28-12-2013
Соӊку аракети:
26-02-2020 10:33
Жынысы:
Белгисиз
+1
Кайсы улут кайсы өлкөгө барбасын баарибир ошол өлкөнүн каада-салтын,үрп- адатын,мыйзамдарын сыйлашы керек... не важно мусульман или христиан...Важно чтобы уважали...Кыргызстанга да келген туристтерге талап кылабыз го Кр га келгенде кыргызча сүйлөсүн,анан мыйзамды сыйласын деп... Өзүңө каалаган нерсени башкага да каалаш керек,анткени ал да ошону каалайт...
18.12.2019. 09:22 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
300
Катталган:
28-12-2013
Соӊку аракети:
26-02-2020 10:33
Жынысы:
Белгисиз
+1
Мисалы: Валентина Матвиенконун кийинип барганы мага аябай жакты. Христиан болсо дагы мусулмандарды всё таки уважает...
18.12.2019. 10:18 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
1262
Катталган:
07-11-2016
Соӊку аракети:
23-01-2020 09:26
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Бишкек
+1
AykaMer,Туура орустар христиан болсо да Москвада жумушта бизди Орозо айт майрам куну куттукташчу,тенирчилерге соз жок.
1