Архив
897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908  
844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896  
792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843  
740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791  
687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739  
635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686  
583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634  
531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582  
479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530  
427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478  
374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426  
322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373  
264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321  
217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263  
176   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216  
Популярдуу макалалар

"ТАЗА ШАЙЛОО" АССОЦИАЦИЯСЫ:"ЗАГС МЕНЕН ПАСПОРТ СТОЛУНУН ТЕЙЛӨӨСҮН ЖАКШЫРТУУ ЗАРЫЛ"

№704 29-апрель-5-май, 2016-ж


Жыл сайын өлкөнүн 2 миллионго жакын жараны Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнө караштуу Мамлекеттик каттоо кызматына (МКК) кайрылат, анткени дал ушул органда жарандарга көрсөтүлүүчү көп сандаган кызмат көрсөтүүлөр топтолгон.

КЫЗМАТ КӨРСӨТҮҮ БОЮНЧА МОНИТОРИНГ ЖҮРГҮЗҮЛДҮ

Бүгүнкү күндө МККнын кызмат көрсөтүүлөрүнүн сапатына жана жарандардын канааттануу деңгээлине баа берүү зарылчылыгы келип чыкты. Ушул максатта "Кызмат көрсөтүүлөргө жарандык коом тарабынан мониторинг жүргүзүү аркылуу жарандардын кайтарым байланышына көмөк көрсөтүү" долбоорунун алкагында "Таза Шайлоо" Ассоциациясы тарабынан калкты жана жарандык абалдын актыларын каттоо жаатында Мамлекеттик каттоо кызматынын 22 кызмат көрсөтүүсүнө жарандардын канааттануусуна изилдөөлөр жүргүзүлгөн.
Изилдөөлөрдүн актуалдуулугу орун алган практика канчалык деңгээлде ченемдерден четтейт, кайсы факторлордун түрлөрү четтөөлөрдү аныктайт жана жер-жерлерде кызмат көрсөтүүлөрдүн практикасын аларды алуучулардын талаптарына жакындатуунун кандай институционалдык механизмдери киргизилиши мүмкүн экендиги жөнүндө толук түшүнүк алуу зарылчылыгы менен байланышкан. Ушунун бардыгы калкты тейлөө процессин жакшыртуу үчүн МККнын системасындагы бир катар зарыл болгон кайра түзүүлөрдү иштеп чыгууга алып келиши керек.
Долбоордун координатору Алмаз Абдыкеримовдун айтуусу боюнча, бүгүнкү күндө мамлекеттик башкаруу системиндеги актуалдуу жана социалдык жактан маанилүү маселелердин бири мамлекеттик органдар көрсөтүүчү кызмат көрсөтүүлөрдүн сапаты болуп саналат:
– Мамлекеттик органдардын иши заманбап милдеттерге жана талаптарга ылайык акырындык менен жаңы сапаттарга ээ болууда. Көптөгөн кайра түзүүлөр үстүртөдөн, формалдуу мүнөзгө ээ. Көбүнесе мамлекеттик органдарды кайра түзүү менен чектелип, көрсөтүлгөн кызматтардын сапаты менен байланышкан тереңде жаткан көйгөйлөрдү козгобойт.

СЫН-ПИКИРЛЕР КӨП АЙТЫЛГАН
Бул долбоордун алкагында, "Таза Шайлоо" Ассоциациясы тарабынан республиканын 40 районунда фокус-топтордун жана анкеттөөнүн жардамы менен изилдөөлөр өткөрүлдү. Бүткүл республика боюнча 80 фокус-топ өткөрүлдү, катышуучулардын саны 934 адамды түздү.
Изилдөөлөрдүн жүрүшүндө жарандар МККнын кызмат көрсөтүүлөрүн ЗАГС жана паспорт столдору көрсөткөн кызматтардын сапаты, убакыттын сарпталышы, кызматтарды маалыматтык жактан камсыз кылуу, кызматкерлердин кесипкөйлүгү жана МККнын бөлмө-жайларынын абалы сыяктуу параметрлер боюнча баа беришкен.
Убакыттык параметр кызмат алуучулардын кезек күтүүдө (паспорт столдорунда, ЗАГСтарда, банктарда) короткон убакытка канааттандырарлык эмес экендигинин көйгөйлөрүн аныктады. Респонденттердин пикири боюнча, кызматкерлердин компетенттүү эместиги бул процессти татаалдантат, бардык документтерди алгач топтоодо эле таасирин тийгизет. Ал тургай жеке керт башынын пайдасын ойлоп жана ар кандай себептерге шылтап кызматкерлер документтерди биринчи жолу келгенде эле алышпайт, бул майда турмуштук коррупцияга баруу зарылчылыгына алып келет.
Документтештирүү жол-жобосу жөнүндө калкка маалымат берүү жагына көп сын-пикирлер айтылган. Катышуучулардын айтуусу боюнча, жарандарга паспорт столдоруна жана ЗАГСтарга алгач барганда зарыл маалыматты алуу үчүн гана кайрылууга туура келгендигин белгилешкен.
Ал тургай Фокус-топтун катышуучулары изилденүүчү мекемелерге келгенге чейин маалыматка ээ эмес болгону аз келгенсип, мекеменин имаратына келгенден кийин да толук маалыматты ала алышпайт, анткени дубалдардагы маалымат көбүнчө толук эмес, эски же такыр эле жок болуп чыккан.
Көрсөтүлүүчү кызматтар жөнүндө жалпы маалымдуулуктун дагы бир маанилүү бөлүгү – кызмат көрсөтүүлөрдү аткаруунун жүрүшү жөнүндө маалымдуулук болуп саналат. Көпчүлүк катышуучулар документтин даяр экендиги же кызмат көрсөтүүнүн аткарылышынын жүрүшү жөнүндө маалымат алуу үчүн өздөрү келишет, бул бир нече жолу кайталанышы мүмкүн.
Фокус-топтордун катышуучуларынын басымдуу көпчүлүгү каттоо маселелери, ошондой эле документтештирүү маселелери боюнча зарыл консультацияларды алууга жана өз учурунда тейленишине жарандардын жеткиликтүүлүгүн кеңейтүү максатында МККнын Колл-борбору бар экендиги тууралуу билишпегендигин изилдөөлөр көрсөттү. Жарандар 119 кыска номерине чалууга мүмкүнчүлүктөрү бар ("Кыргыз Телеком", "Билайн", "Мегаком" жана "О!" байланышынын операторлорунун абоненттери үчүн чалуулар акысыз), мында жарандардын ыңгайлуулугу үчүн тейлөө кыргыз жана орус тилдеринде жүргүзүлөт.
Ушуга байланыштуу ассоциация МККга бүткүл кызматтын иши, анын ичинде Колл-борбордун иши жөнүндө калк арасында активдүү маалыматтык саясатты жүргүзүүнү рекомендациялайт. Ассоциациянын пикири боюнча, бул жарандардын арасында кызмат көрсөтүүлөр жөнүндө маалыматтын жетишсиздиги менен байланышкан маселелерди алып салууга мүмкүнчүлүк берет.
Мындан тышкары ассоциация тарабынан МККнын продуктуларын жакшыртуу, кызматтын ишинин натыйжалуулугун, кызматкерлердин кесипкөйлүгүн жогорулатуу, ошондой эле анын аймактык кеңселеринде кардарлар үчүн шарттарды камсыз кылуу боюнча МКК үчүн рекомендациялар даярдалган.
Ошондой эле Алмаз Абдыкеримовдун сөзү боюнча, мындай долбоорлорду ишке ашыруу мамлекеттик органдардын жарандар менен кайтарым байланышынын механизмин түзүүгө мүмкүнчүлүк берет, ал мамлекеттик мекемелердин кардарлардын күтүүлөрүнө көбүрөөк багытталышын шарттайт.

ЭЛ КЫЗМАТ КӨРСӨТҮҮЛӨРДҮН БААСЫ ТУУРАЛУУ МААЛЫМАТЫ ЖОК
"Таза Шайлоо" Ассоциациясы МКК менен бирдикте жарандарга андан ары жайылтуу үчүн маалыматтык материалдарды иштеп чыгышкан, ал так прейскурант көрсөтүлгөн зарыл документтердин тизмесин камтыйт.
Изилдөөлөрдүн жүрүшүндө көрсөтүлүүчү кызматтардын баасы жөнүндө маалыматтын жок экендигинин фактысы аныкталган. Жарандар көрсөтүлүүчү кызматтардын баасы, ЗАГС же паспорт столунун кызмат көрсөтүүлөрүн төлөө үчүн канча сумма талап кылынары жөнүндө маалыматка ээ эмес. Көрсөтүлүүчү кызматтарды алуучуларда маалыматтын жоктугу кызматкерлер тарабынан көрсөтүлүүчү кызматтардын баасын өзү каалагандай аныктоого алып келет. Ушуга байланыштуу "Таза Шайлоо" Ассоциациясы МКК менен бирдикте калкты документтештирүү багыты боюнча көрсөтүлүүчү кызматтарга баалардын прейскурантынын таблицасын иштеп чыгышкан.

ЖАРАНДАРГА МААЛЫМАТ БЕРҮҮ МАКСАТЫНДА ТӨМӨНДӨ "ТАЗА ШАЙЛОО" АССОЦИАЦИЯСЫ МЕНЕН МКК ИШТЕП ЧЫККАН МААЛЫМАТТЫК БУКЛЕТТЕН ҮЗҮНДҮЛӨРДҮ КЕЛТИРЕБИЗ:

Жогорудагы прейскурантка ылайык келбеген акча каражаттарын талап кылган учурда жарандар МККнын "Түз байланыш": 0312 62-41-40 телефон номерине чалып кайрыла алышат. Ушул эле телефон аркылуу кызматтарды алуучулар кызмат адамдары тараптан кызматтык абалынан кыянаттык менен пайдалануу, коррупциялык көрүнүштөр, документтердин даярдоо мөөнөттөрүн бузуулар жана МККнын ведомстволук жана түзүмдүк бөлүмдөрүнүн кызматкерлери тараптан жарандарга орой жана этикага жат мамилелер жөнүндө билдире алышат.
Бул басылма Америка Кошмо Штаттарынын Эл аралык өнүктүрүү боюнча агенттиги (USAID) аркылуу Америка элинин жардамы менен ишке ашырылды. Басылманын мазмуну үчүн "Таза Шайлоо" Коомдук Ассоциациясы жооптуу жана ал USAID же Америка Кошмо Штаттарынын өкмөтүнүн көз карашын сөзсүз түрдө чагылдыруусу шарт эмес.

"Таза Шайлоо" Ассоциациясы



"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.

Рейтинг: Рейтинг  0 
Комментарийлер(0)
Комментарий калтыруу үчүн өз ысымыңыз менен кириңиз же каттоодон өтүңүз.
 
Бөлүмдүн статистикасы
соңку 15 мүнөт ичинде 0 колдонуучу (Катталган: 0, коноктор: 0) бул макаланы окуду:

Макалалардын саны:
23792;
 
Маалымат-маанайшат порталы
2006-2020 © SUPER.KG
Кыргыз Республикасы, Бишкек шаары,
Жибек Жолу проспектиси 381
"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.
Рейтинг@Mail.ru
Биз социалдык тармактарда: